Inspiratie: 7 voorbeelden van schermcommunicatie in coronatijden

Hoe zetten onze klanten hun schermcommunicatie zo efficiënt mogelijk in tijdens deze uitzonderlijke periode? Ons support team zag enkele mooie voorbeelden van heldere covid-communicatie. Inspiratie voor jouw organisatie?

 

De basics: eenvoudig en efficiënt

 

1. Alvo bundelt de regels rond winkelen

 

Supermarkt Alvo gebruikt zijn schermcommunicatie om klanten te informeren over enkele praktische regels. Zo mag er 1 klant per 10m2 de winkel binnengaan en moeten mensen hun bezoek beperken tot 30 minuten. Basic communicatie, maar zeker zo efficiënt. 

 

 

 

 

2. Decathlon geeft praktische info over contactloze ophaling

 

Ook Decathlon kiest voor een praktische boodschap om klanten te informeren over contactloze afhalingen. Zij maakten een helder stappenplan op in eigen huisstijl. 

 

 

 

3. KBC vraagt in heldere taal om afstand te houden

 

KBC herinnert in zijn kantoren aan de regels rond social distancing. Opnieuw helemaal in lijn met de eigen huisstijl en in heldere taal. 

 

4. Vlaamse overheid herinnert je aan de basics

 

Het Agentschap Zorg en Gezondheid maakte een duidelijke overzicht van de basisregels. Handig voor openbare instellingen zoals gemeenten, stadsbesturen, scholen, ziekenhuizen, enz. En daarnaast zeker nuttig voor de schermcommunicatie van je bedrijf.

 

 

 

De creatievelingen: verrassend en inventief

 

5. Decathlon vraagt sportief om afstand te houden

 

Sportketen Decathlon herinnert zijn klanten aan de regels rond social distancing met een inventieve slogan die aansluit bij hun kernactiviteiten. Een leuke manier om met originele taal de brug te maken naar hun eigen aanbod.

 

 

 

6. Brasschaat steekt lokale handel een hart onder de riem

 

Meer en meer lokale ondernemers roepen op om bij hen te kopen in plaats van online. De gemeente Brasschaat steunt dit initiatief en steekt lokale handelaars een hart onder de riem door haar inwoners aan te sporen om lokaal te kopen.

 

 

 

 

7. Sportoase zorgt voor een positieve twist 

 

Last but not least: Sportoase. Zij geven een mooi voorbeeld van originele communicatie in coronatijden. Hoe ze dat doen? Door de regels rond social distancing om te buigen naar een positieve insteek. 

 

 

Hulp nodig om jouw schermcommunicatie op te zetten? Neem gerust contact op, ons support team helpt je graag verder: mail naar support@centomedia.be of bel 011 360 544.

 

Share This